Google prezentuje nową etykietę "Zgodności z urządzeniami mobilnymi"
Posiadanie strony przyjaznej urządzeniom mobilnym staje się z dnia na dzień coraz ważniejszym czynnikiem sukcesu danej witryny. Coraz więcej wyszukiwań odbywa się poprzez smartfony i tablety i posiadanie strony niezoptymalizowanej pod kątem tych urządzeń prowadzić może do zmniejszenia jakości konwersji i- w konsekwencji- do dużych strat.
Mania urządzeń mobilnych jest nie do zatrzymania- Google nakłania więc cały czas do tworzenia stron zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych. Po miesiącach testów największa wyszukiwarka uruchomiła specjalne oznaczenia wskazujące czy dana witryna jest przyjazna smartfonom i tabletom. Nowa etykieta powiadamia użytkowników czy strona jest przystosowana do odbioru na mniejszych ekranach. Moja już jest:
Aby zobaczyć tę etykietę w wynikach wyszukiwania przy własnej stronie należy spełnić następujące wymagania:
- Unikaj nieprzyjaznego urz. mobilnym software’u, takiego jak np. Flash
- Używaj tekstu który można przeczytać bez przybliżania
- Zawartość strony wyświetlaj w taki sposób, aby użytkownicy nie musieli przewijać strony w poprzek bądź też jej przybliżać
- Używaj przycisków i linków możliwych do naciśnięcia palcem.
Aby przekonać się, czy Twoja strona spełnia te kryteria wystarczy skorzystać z Testu zgodności z urządzeniami mobilnymi.
Etykieta dodana przez Google stanowi dodatkową zachętę dla twórców do optymalizowania swoich stron pod kątem telefonów i tabletów. Na szczęście, wiele firm już teraz zajęło się za nas tym problemem- liczne kreatory stron jak Wix czy uCoz już teraz proponują stosowne rozwiązania. Interesujące jest również to, że wiele młodszych kreatorów powstało w zasadzie w oparciu o rozwiązania dla każdego rodzaju ekranów :) Przykładem może być DudaOne.